İder mobilya üretim muhasebe özel ERP sistemi
İder markası, 25 yıllık mobilya sektörü deneyimiyle, her geçen gün kendini yenilelerek, mobilyada olması gereken şıklığı ekonomik sunuma çevirmek yönünde faaliyet göstermektedir. Kuruluş tarihinden itibaren, mobilya sektöründe reel olarak fazla görülmeyen “fabrika satış mağazası” stratejisini gerçek anlamda uygulamaktadır. Mobilyanın “cazip satış fiyatının kalite ile beraber olabileceği” felsefesi doğrultusunda gün geçtikçe hacimlenen bir yapısı vardır. Bu hacim artışı, iyi bir alt yapı olması nedeniyle firmaya hantallık değil sürekli artı dinamik katmıştır. Seri panel mobilya ve oturma grubu üretimini kendi atölye ve fabrikalarında yapmakta olup, modüler mobilya alanında gelmiş olduğu nokta, mobilya sanayisinin fabrikasyon ürünlerdeki kalite standartlarını önemli derecede aşmıştır.
Türkiyede alanında liderler arasında yer alan ve dünyada da adını duyuran İder Mobilya, şu anda toplamda 9 kurumsal, 13 bayi olmak üzere 27 mağazası ve 200 satış temsilcisi, 60 depo ve sevkiyat birimleri ile yüksek hızda kaliteli hizmet vermektedir. Satış sonrası müşteri memnuniyetinde satış kotaları doğrultusunda hızlı ve doğru yaklaşımları firmanın müşteri portföyünün hızla büyümesine en büyük etkendir. İder markası gün geçtikçe marka bilinirliğini ve kalitesini arttırmanın yanısıra, fiyatlarının tutarlı ve cazip olması yönünde, gerek ar-ge gereksede stratejik olarak çalışmalarına devam etmektedir.

İder mobilya, tüm süreçlerin otomasyonu için birkaç farklı yazılım kullanmaktadır: ön muhasebe için ayrı, muhasebe için ayrı, siparişler takibatı için ayrı, web’ten için ayrı, üretim için ayrı… Tüm bu programları kullanmak hem kat kat daha fazla zaman harcamak, hem de ekstra maliyet demektir. Bu sebeplerden dolayı İder mobilya tüm süreçleri takip edebilecek tek bir uygulama arayış içine girilmiştir. Kısa bir süre sonra 1C:İşletme 8 platformu hakkında duymuşlar, Türkiye’deki merkezi olan 1TÇ ve en başarışı bayisi olan 1TÇ:Merv şirketleri ile irtibata geçerek, görüşmelere başlamışlar. Sistemin özellikleri yukarıda belirtilen istekleri %100 karşılamakta ve üstelik İder mobilyanın sunucu ve istemci bilgisayarlar kullandığı Linux işletim sisteminde de desteklenmektedir.

Görüşmelerden sonra 1TÇ-Merv şirketi ile proje dahilinde özel uygulama geliştirme kararı alınmıştır. Geliştirilecek özel yazılım satış/satın alma, stok, depo, cari hesap, CRM, sipariş, fiyat politikası, barkod / etiket, finans, üretim, masraf, planlama, personel, bayi, üreticiler gibi tüm süreçlerini kapsamaktadır.

Özel geliştirilen uygulama Online ve Offline çalışma mantığını desteklemekte, Linux, Windows, Android, iOS işletim sistemlerini desteklemektedir.

Genel özellikler:

  • 1C:İşletme 8 sisteminde geliştirilmiştir ve 1TÇ Yazılım ürünleriyle (veya 1TÇ bayileri tarafından 1C:İşletme 8 üzerinde geliştirilmiş sektörel ve özel çözümlerle) tam entegre çalışması;
  • Aynı anda hem Web, hem Desktop çalışma desteği;
  • Linux, Windows, Android ve iOS işletim sistemlerini desteklenmesi;
  • Postgre SQL, MS SQL, Oracle, DB2 IBM desteği;
  • Thin Client, Thick Client, Web Client desteği (online ve offline çalışma desteği);
  • Özel uyarlama imkanı.

Satın alma ve tedarikçi yönetimi:

  • Teklif alımı ve değerlendirme;
  • Fiyat politikası;
  • Stok, ham madde, alt parça stok seviye kontrolü;
  • Alım maliyet ve ek masraf kontrolü;
  • Verilen sipariş yönetimi;
  • Tedarikçi ürün kontrolleri;

Satış ve pazarlama:

  • Müşteri özel sipariş bilgilerinin kaydı (oturum, sırt, kasa, kırlent, cila vs.)
  • Otomatik Termin (en yakın termin tarihi):
  • Üretim durumu detaylarına göre;
  • Stok durumu seviyesi ve rezerv durumuna göre;
  • Hammadde (alt parça) sipariş durumuna göre;
  • Sevkiyat kontrol durumuna göre;
  • Tır sevkiyat kontrolleri;
  • Servis dağıtım kontrolleri;
  • Depoda en az duracak şekilde;
  • Serbest olarak uygun termin girme imkanı;
  • Sipariş ve Üretim sürecinde Takım karışıklıkları ve ürün grupları çözüldü;
  • Müşteri sevkiyat ve borç / alacak durum kontrolü;

Finans:

  • Kasa;
  • Banka;
  • Çek / Senet;
  • Pos / Kredi kartı;
  • Banka kredileri takibatı.

Stok, depo ve sevkiyat yönetimi:

  • Depo stok girişi kontrolü;
  • Ürünleri grup ve kategorilere bölme;
  • Stok seviye kontrolü;
  • Standart barkodlama ve stok – sipariş özel barkodlama sistemi;
  • Ürün sevk öncesi müşteri üzünleri hazırlık kontrolü;
  • Stok variantları (karakteristikleri);
  • Ürüne ek özellikler belirtme (oturum, sırt, kasa, kırlent, cila vs.);
  • Ürün üretim durumu (satıştan kalkan, satışı yapılan ürünler);
  • Günlük bölge sevkiyat kontrolleri;
  • Dönemsel tır sevkiyat kontrolleri.

Cari hesap & CRM:

  • Müşteri borç/alacak durum ve taksit takibatı;
  • Ödeme ve tahsilat planlama;
  • Servis Açma ve Servis Kapatma işlemleri;
  • Müşteri olay (telefon arama, mail vs.) işlemleri;
  • Müşteri şikayet ve şikayet kaynak takibatı;
  • Anketleme (müşteri kaynağı) analizi;
  • Gelen telefon aramasında Müşteri tanıma ve otomatik olarak bilgilerine ulaşma işlemleri;
  • Müşterilere otomatik olarak sms ve mail gönderme işlemleri.

Fiyat politikası:

  • Bir ürüne sınırsız sayıda farklı fiyat belirleme imkanı;
  • İleriye dönük fiyat planlama işlemleri;
  • Stok parti fiyat analizi.

Personel & İnsan kaynakları:

  • Personel ücretlendirme ve prim işlemleri;
  • Personel iş avansları;
  • Personel izin ve tatil günleri;

Masraf:

  • Masraf kayıt işlemleri;
  • Malzeme maliyet ek masraf kayıt işlemleri;
  • Masraf planlama ve gerçekleşme analizi.

Üretim:

  • Reçete tanımları;
  • Ürün üretim grubu kontrolü;
  • Üretime durum kontrolü;
  • Üretim emirleri;
  • Üretim doluluk kontrolleri.

Muhasebe:

  • Standart muhasebe işlemler;
  • Departman bazlı mali işlemler;
  • Hesap kırılım takibatı;
  • Özel analiz işlemleri.

Tablet PC siparişler:

  • Gerektiğinde Online veya Offline çalışma imkanı mevcuttur.
  • Merkez veritabanı ile otomatik güncelleme mevcuttur.
  • Güncelleme sürecinde sadece değişiklikler aktarılmaktadır. Dolayısı ile internet hızı düşük bile olsa performanslı çalışma mümkündür.
  • Merkeze gönderilen mesajın başarı ile ulaşıp ulaşmadığını kontrol eden mekanizma mevcuttur. Bu mekanizmanın yardımı ile verilerin tekrarlanması veya kaybolması engellenmiştir.
  • Veri güvenliği: Güvenliği kanıtlanmış veritabanı güvenlik sistemi mevcuttur. Bunun yanı sıra 1C:İşletme 8 sisteminin kendine ait özel güvenlik araçları kullanılmıştır.

Proje parametreleri:

   

Projeyi gerçekleştiren Bayi:

1TÇ-Merv Şirketi   
Tel:
    +90 212 258 90 05   
         +90 212 258 90 06
     
Web:
 www.1tc-muhasebe.com

1C:İşletme sürümü:

8.3.5.1248

Ana uygulama:

1TÇ:Ticaret Yönetimi + Muhasebe

Sektör

Mobilya üretimi ve satışı

Kullanıcı sayısı:

150


İder Mobilya Dekorasyon San. ve Tic. Ltd. Şti.
Adres: Y.Dudullu mah. Bostancu yolu cad. No:86 ÜMRANİYE / İSTANBUL
Tel: +90 216 527 93 93/98
Fax: +90 216 466 28 24
WEB: http://www.idermobilya.com

İletişim Bilgileri:

Tel: +90 212 258 90 05
+90 212 258 90 06
Fax: +90 212 237 74 91