Ataman Mobil Uygulama (Android, iOS) Sipariş Sistemi
Ataman Şirketi, 1983 yılında Adana'da Ahmet Ataman tarafından teknik hırdavat sektöründe hizmet vermek amacıyla kurulmuş bir şirkettir. 2013 yılı itibariyle Murat Ataman'ın katılımıyla gelişim ve değişim çerçevesinde İstanbul'da Ataman Teknolojik Ürünler İthalat İhracat San. ve Tic. Ltd. Şti. adıyla faaliyete geçmiştir.
Ataman şirketi, 2013 yılında şirketin faaliyetlerinin otomasyonu için dünyaca ünlü 1C:İşletme 8 sistemi üzerinde 1TÇ şirketi uzmanları tarafından geliştirilen, kullanıma hazır ve açık kaynak kodlu 1TÇ:Ticaret Yönetimi + Muhasebe uygulamasını kullanmaya başlıyor. Uygulama açık kaynak kodlu olduğu için faaliyet takibatı için standart uygulamalarda olmayan mekanizmaların, fonksiyonların ekleme imkanı vardır. Hem muhasebe tarafındaki eksiklikleri gidermek, hem kendi süreçlerini programdan daha rahat takip edebilmek için 1TÇ-Merv şirketi uzmanları ile çalışmaya başlatılıyor.
Var olan muhasebeli uygulama üzerine kendi isteklerini eklettirdikten sonra Ataman satışlarını ve masraflarını bölgesel takibatını, personellere satışlardan ve tahsilatlardan primlerini, bütün süreçlerin muhasebesini takip edebilmektedir.
Ataman şirketinin İstanbul ve Türkiye çapındaki bayiler ve satış mağazalar merkeze satışları daha hızlı verebilmek, müşteri borç/alacak durumunu, stok miktar durumunu daha kolay görebilmek için 1TÇ-Merv şirketi ile birlikte 2014 yılında mobil uygulama projesine başlıyorlar. Geliştirilecek olan Mobil uygulama merkezde sunucuda bulunan veritabanı ile entegreli bir şekilde çalışacak, verileri gönderecek, gerekli zamanda cari hesap ve stok durumlarını sorgulama imkanı olacaktı ve en önemlisi, ayrı bir uygulama olarak ve internet’e bağlı kalmaması gerekiyordu.
Çözüm olarak şöyle bir uygulama geliştirme kararı alınıyor:
  • Android ve iOS sistemlerinde çalışacak ayrı bir mini uygulama geliştiriliyor,
  • Uygulama merkezdeki sunucuda bulunan veritabanı ile entegreli çalışacak,
  • Veriler internet üzerinden gönderilecek/sorgulanacak. İnternet kesintisi durumunda ise, mobil cihaz aynı sorunsuz bir şekilde çalışmaya devam edecek, internet bağlantısı geldiğinde yeni eklenen verileri merkeze aktaracak.
  • Uygulama üzerinde müşteri siparişi alınabilecek, gerektiğinde müşteri borç/alacak durumu ve stok miktar durumu izlenebilecek. Yeni müşteri veya yeni ürün kartı eklenmesi de mobil cihaz üzerinden yapılabilmektedir.
  • Mobil cihazların hafızaları çok büyük olmadığından dolayı, bütün siparişleri, cari hesapları, stokları ve benzer kartları/fişleri depolamak sıkıntı yaratabilirdi. 1TÇ-Merv şirketinin geliştirdiği mobil uygulamasında yeni sipariş girişi tamamlanınca merkez veritabanına aktarır ve mobil cihazından siler. Tamamlanmamış siparişlerin mobil cihazda bir süre kalması gerektiğinde de rahat bir şekilde yapılabilmektedir. Cari hesap veya stok durumunu ise merkezi veritabanından sorgulanacak nesnenin tanımını girerek yapılabilmektedir.
Yukarıda bahsedilen özelliklerin dışında yeni rapor, yeni evrak, yeni fiş eklenmesi veya görüntülenmesi gerekiyorsa, kolaylıkla eklenebilmektedir.


Proje parametreleri:

   

Projeyi gerçekleştiren Bayi:

1TÇ-Merv Şirketi    
Tel:
    +90 212 258 90 05    
         +90 212 258 90 06
      
Web:
 www.1tc-muhasebe.com

1C:İşletme sürümü:

8.3.5.1248

Ana uygulama:

1TÇ-Merv Mobilya Sipariş Sistemi

Sektör

Hırdavat

Kullanıcı sayısı:

20


Ataman Teknolojik Ürünler İthalat İhracat San. ve Tic. LTD. ŞTİ. 
Adres: Şerifali Mah. Barbaros Bulvarı, Başer Sk. No:22 Ümraniye / İstanbul  
Tel:  +90 216 527 69 69 
Fax: +90 216 527 69 66  
WEB: www.ataman.co